그의 영향력은 모든 곳에 미친다 <니고 x 훼미리마트>

최근 루이비통 쇼를 비롯 그간의 행보를 통해 일본 패션 세계화에 중심에 서있는 디자이너 ‘니고(@nigo)’가 일본의 대표적인 편의점 체인 브랜드 ‘훼미리 마트(@familymart.japan)’의 크리에이티브 디렉터로 선임되었다.

최근 훼미리 마트는 자체 제작 의류 라인에 대한 비중을 높혀가며, 훼미리 마트를 상징하는 컬러칩과 미니멀한 디자인의 제품들로 일본 내에서도 선풍적인 인기를 끌고 있다. 특히 일본의 국민 배우 ‘기무라 타쿠야’가 착용하면서 큰 인기를 끈 양말 라인의 성공으로 자체 어패럴 브랜드 ‘컨비니언스웨어(@conveniencewear_official)’의 풀 컬렉션을 확장하며 의류 시장에 도전장을 내밀었다.

니고의 이번 훼미리 마트 크리에이티브 디렉터 선임 소식은 패션이 우리의 라이프스타일에 어떻게 녹아들어있는지를 명확히 느낄 수 있는 대목으로 보여진다. 니고의 트렌디한 감각과 우리들와 가장 가까이 붙어있는 편의점의 작업물들이 어떤 형태로 실현될지 기대를 모은다.


Designer Nigo (@nigo), who has been at the forefront of the globalization of Japanese fashion through his recent work, including the Louis Vuitton show, has been appointed as the Creative Director of FamilyMart (@familymart.japan), one of Japan's leading convenience store chains.

Recently, FamilyMart has been increasing its focus on its own apparel line, gaining immense popularity in Japan with products featuring the brand’s signature color palette and minimalist designs. In particular, the success of its sock line—made famous after being worn by Japan’s national actor Takuya Kimura—has led to the expansion of its in-house apparel brand Convenience Wear (@conveniencewear_official) into a full collection, marking its ambitious entry into the fashion market.

The news of Nigo’s appointment as FamilyMart’s Creative Director highlights how fashion is seamlessly integrated into our lifestyle. With his trendsetting vision, anticipation is building around how his creative work will transform the familiar world of convenience stores.