패션 문화 컨벤션, <PLATFORM BY MUSINSA>
d
페이크매거진이 동대문디자인플라자(DDP) 아트홀 2관에서 열리는 패션 문화 컨벤션 <PLATFORM BY MUSINSA>에 다녀왔습니다. 서울시 경제진흥원과 ’무신사(@musinsa.official)‘가 공동 주최하는 이번 행사는 패션, 라이프스타일, F&B 브랜드를 통해 서울의 패션과 문화를 다채롭게 만나볼 수 있는데요.
14개의 브랜드가 참여하며, 앤더슨벨(@adsb_anderssonbell), 준태킴 아티저널(@jtk_artisanal), 프로젝트 G/R(@project__gr), 헬리녹스(@helinox) 등 다양한 브랜드들이 각기 다른 콘텐츠를 직접 선보이며, 전시 외에도 약 2천만 원 상당의 스니커즈 래플, 미러 포토존, 기프트 증정, 다양한 프로모션과 상품 판매 등 관람객을 위한 다채로운 경험이 제공합니다.
지난 2023년 약 2만여 명이 방문했던 1회차의 성공적인 개최 이후, 올해 두 번째로 열리는 ’서울콘(@seoulcon_official)‘ 산하 프로그램으로 패션 콘텐츠 외에도 사운드 아티스트 ‘Joon Kwak(@joonkwak)’의 사운드 콘텐츠와 3D 매핑 파트에서 ‘Yuseok Bak(@yuseok_bak)’의 미디어 아트 전시가 결합된 색다른 미디어 아트 경험도 만나볼 수 있습니다.
본 행사는 별도의 티켓이 필요 없는 무료 행사로 ‘지속적인 동시대로의 여정’을 주제로 패션과 라이프스타일을 중심으로 한 새로운 문화 패러다임을 제시하며, 서울콘 플랫폼을 통해 글로벌 톱 플랫폼으로 자리매김할 <PLATFORM BY MUSINSA>을 놓치지 마세요.
Fake Magazine recently attended the fashion culture convention PLATFORM BY MUSINSA held at the Art Hall 2 at the Dongdaemun Design Plaza (DDP). Co-hosted by the Seoul Business Agency and Musinsa (@musinsa.official), this event offers a diverse exploration of Seoul's fashion and culture through fashion, lifestyle, and F&B brands.
The event features 14 brands, including Andersson Bell (@adsb_anderssonbell), Juntae Kim Artisanal (@jtk_artisanal), Project G/R (@project__gr), and Helinox (@helinox), with each brand presenting unique content. In addition to the exhibitions, attendees can enjoy a variety of experiences such as sneaker raffles worth approximately 20 million KRW, mirror photo zones, gift giveaways, and various promotions and product sales.
Following the successful first edition in 2023, which attracted around 20,000 visitors, the second edition of SeoulCon (@seoulcon_official) features not only fashion content but also sound art by Joon Kwak (@joonkwak) and a media art exhibition in the 3D mapping section by Yuseok Bak (@yuseok_bak), providing a unique media art experience.
This free event, with no separate ticket required, presents a new cultural paradigm centered around fashion and lifestyle, themed around the “continuous journey to the present.” Don’t miss out on PLATFORM BY MUSINSA, which aims to solidify its position as a global top platform through the SeoulCon platform.
Fake Magazine Picks
웨스 앤더슨이 제작한 단편 영화 같은 광고 6선
YELLOW HIPPIES(옐로우 히피스)