<핸더스킴 x 팀버랜드> 첫 협업 제품 ‘3-Eye 보트슈즈’
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일본 출신의 디자이너 ‘료 카시와자’에 의해 설립된 수공업 가죽 브랜드 핸더스킴(@henderscheme)과 미국 정통 캐주얼 브랜드 팀버랜드(@timberland)가 협업 프로젝트를 공개했다. 이번 협업은 핸더스킴이 기존 진행하던 오마주 시리즈 MIP가 아닌 정식 협업으로 더욱 기대를 모은다.
이번 협업에선 팀버랜드의 상징적인 모델인 ‘3-Eye 보트슈즈’를 핸더스킴의 특유의 독창적인 가죽 공예 기법과 최고급 가죽을 재탄생 시켰다. 일본 특유의 장인정신으로 제작하는 무두질 공장에서 가공한 식물성 태닝 가죽으로 시간이 지날수록 에이징된 디자인을 통해 시간이 남긴 디자인으로 유명한 핸더스킴의 가죽 디테일을 만나볼 수 있다.
팀버랜드의 깊은 헤리티지와 핸더스킴만의 상징적인 가죽 공예 테크닉으로 완성된 협업 ‘3-Eye 보트슈즈’는 정식 발매에 앞서 매장에서의 첫 실루엣 공개 이후 오늘(12일) 오전 공개되어 핸더스킴 공식 웹사이트와 도쿄 에비스의 SUKIMA 매장에서 추첨 응모 방식으로 만나볼 수 있다. 슬라이드를 넘겨 두 브랜드의 새로운 협업 제품을 확인해보자.
핸더스킴(Hender Scheme) 공식 웹사이트
Japanese designer Ryo Kashiwazaki’s handcrafted leather brand Hender Scheme (@henderscheme) has unveiled a collaboration project with the iconic American casual brand Timberland (@timberland). This partnership is especially exciting as it is a formal collaboration rather than part of Hender Scheme’s previously known MIP (Manual Industrial Products) homage series.
For this collaboration, Timberland’s iconic 3-Eye Boat Shoe has been reinterpreted using Hender Scheme’s signature leather craftsmanship and premium-quality leather. The shoes are crafted from vegetable-tanned leather, processed in a traditional Japanese tannery renowned for its meticulous artisanal techniques. As a result, they will develop a unique patina over time— a signature characteristic of Hender Scheme’s design philosophy, which embraces the beauty of aging materials.
Blending Timberland’s deep heritage with Hender Scheme’s distinctive leather craft techniques, the collaborative 3-Eye Boat Shoe was first unveiled in-store before its official release. The shoes have been made available for purchase today (12th) through a raffle system on Hender Scheme’s official website and at SUKIMA in Ebisu, Tokyo.




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