'J.L-A.L_' x '골드윈(Goldwin)'의 협업 컬렉션
ㅇ
J.L-A.L_과 골드윈(Goldwin)의 협업 컬렉션이 공개됐다. 글로벌 출시일인 11월 22일에 앞서, 11월 19일부터 LCDC 성수에서 열리는 골드윈 서울 팝업 스토어에서 선발매가 진행 중이다.
런던 기반의 디자이너 장-뤽 앰브리지(Jean-Luc Ambridge)가 이끄는 _J.L-A.L_은 독창적인 커팅 기술과 조형미로 주목받는 브랜드다. 골드윈 제로(Goldwin 0)의 디자이너로도 활약했던 그는 이번 협업에서 골드윈의 장인정신과 70년간 축적된 기술적 노하우를 바탕으로, 스키웨어에서 영감을 받은 쉘 재킷, 쉘 팬츠, 롱슬리브 탑을 선보였다.
특히 GORE-TEX PRO 소재로 제작된 쉘 셋업은 J.L-A.L 특유의 유기적인 커팅과 패널 구성을 통해 입체적인 형태를 구현했다. 여기에 도트 버튼 배열을 더해 그래픽적 효과뿐만 아니라 실루엣 변화를 위한 기능적인 역할까지 담아냈다. 롱슬리브 탑 역시 인체의 움직임을 고려한 최적의 커팅과 독특한 패널 구성으로 스포티한 매력을 더했다.
또한, 첨단 단백질 섬유 소재인 ‘Brewed Protein™’으로 제작된 쉘 재킷과 티셔츠도 주목할 만하다. 이 소재는 Spiber가 개발 및 제조한 혁신적인 기술로, 지속 가능성을 고려한 점에서 눈길을 끈다. 이번 협업 컬렉션은 현재 LCDC 성수에서 열리는 골드윈 서울 팝업 스토어에서 만나볼 수 있으며, 행사는 11월 24일까지 진행된다.
골드윈(Goldwin) 공식 웹사이트
The collaboration collection between J.L-A.L_ and Goldwin has been unveiled. Ahead of its global launch on November 22, the collection is available for early purchase at the Goldwin Seoul Pop-Up Store, hosted at LCDC Seongsu, starting November 19.
Led by London-based designer Jean-Luc Ambridge, J.L-A.L is celebrated for its unique cutting techniques and sculptural aesthetics. Having previously worked as a designer for Goldwin 0, Ambridge drew inspiration from ski wear for this collaboration, introducing shell jackets, shell pants, and long-sleeve tops that embody Goldwin's craftsmanship and 70 years of technical expertise.
The GORE-TEX PRO shell setup stands out with J.L-A.L's signature organic cuts and panel construction, creating a three-dimensional silhouette. The arrangement of dot buttons not only adds a graphic touch but also serves a functional purpose, enabling silhouette adjustments. The long-sleeve top further emphasizes a sporty vibe with precision cuts and unique panel compositions designed to enhance mobility.
Additionally, the collection features shell jackets and T-shirts made from Brewed Protein™, an advanced protein-based fiber developed and manufactured by Spiber. This innovative material highlights sustainability and cutting-edge textile technology. The collaboration collection is currently available at the Goldwin Seoul Pop-Up Store at LCDC Seongsu and will run until November 24.
Fake Magazine Picks
웨스 앤더슨이 제작한 단편 영화 같은 광고 6선
YELLOW HIPPIES(옐로우 히피스)