자크뮈스가 브랜드 확장을 위해 투자자 모집을 시작했다.

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* ’자크뮈스’는 시몽 포르테 자크뮈스(@simon_porte_jacquemus)가 2009년에 설립한 패션 브랜드로, 2014년에는 세계적 디자이너들의 등용문인 ‘LVMH 프라이즈’에서 파이널리스트로 선정되며 세계 무대에 이름을 알렸다.

2012년 파리 패션위크 데뷔 이후 빠르게 성장하며 최고급 부티크로 자리 잡은 패션 브랜드 ‘자크뮈스(@jacquemus)’가 리테일과 뷰티 사업 확장을 위해 소수의 투자자를 모집하고 있다. 프랑스 패션하우스 대변인은 2025년과 2026년에 걸쳐 글로벌 매장을 늘릴 계획이며, 이를 위한 추가 자금을 모색하고 뷰티 시장 진출도 계획 중이라고 밝혔다.

많은 사람들은 “자크뮈스가 지금까지 의류와 액세서리를 통해 브랜드의 역량을 입증해왔기에, 리테일 확장과 뷰티 사업 진출이 기대된다”는 긍정적 반응을 보이는 반면, 일부는 “성급한 투자 유치가 브랜드 경영에 악영향을 미칠 수 있다”는 우려를 제기하고 있다. 이번 투자를 통해 자크뮈스가 이끌어갈 브랜드의 변화가 어떻게 펼쳐질지 기대가 모아진다.


* 'Jacquemus' is a fashion brand founded in 2009 by Simon Porte Jacquemus (@simon_porte_jacquemus). In 2014, the brand gained international recognition when Jacquemus was selected as a finalist for the prestigious LVMH Prize, an accolade that serves as a launching pad for top global designers.

Since debuting at Paris Fashion Week in 2012, luxury fashion brand Jacquemus (@jacquemus) has quickly established itself as a premier boutique and is now seeking select investors to support its expansion into retail and beauty. A spokesperson for the French fashion house announced plans to open additional global stores through 2025 and 2026, while also pursuing entry into the beauty market.

Many are optimistic, noting that Jacquemus has proven its brand strength in apparel and accessories, making retail expansion and beauty a natural progression. However, some express concerns that rapid fundraising might negatively impact the brand’s management. As Jacquemus embarks on this new chapter, there is widespread anticipation around how these changes will shape the future of the brand.