JW앤더슨과 기네스의 협업 컬랙션 공개

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’조나단 앤더슨(@Jonathan.Anderson)‘이 설립한 개인 브랜드 ‘JW앤더슨(@jw_anderson)’이 아일리쉬 스타우트의 정석이자 상징인 ‘기네스(@guinness)’와의 협업 컬렉션을 공개했다. 이번 협업에는 기네스의 전통적인 하프 심볼과 폰트가 담긴 스웨터, 맨투맨, 티셔츠 등으로 구성되었다.

조나단 앤더슨 특유의 유머와 키치함으로 만들어진 이번 컬랙션은 과거 앤더슨이 기네스 광고에 사로잡혔던 적이 있는데 그 중 레트로 포스터 프린트에 나온 그래픽에 매료되었었고 이번에 그 그래픽을 사용하게되어 감격스럽다며 이번 협업에 대한 감회를 밝혔다.

한편 기네스는 설립 이후 170년간 광고나 프로모션을 진행하지 않았으나 1929년부터 광고를 제작하기 시작했고 오랜 역사에서 나오는 장인정신으로 그들은 최고의 광고를 만들고자 했기에 아직까지도 기네스의 광고들은 최고의 광고로 회자되곤 한다. 오랜 유산을 가진 브랜드와 새로운 시대를 이끌어가는 브랜드가 함께한 이번 컬랙션은 JW앤더슨 공식 홈페이지를 통해 만나볼 수 있다.

JW 앤더슨(JW Anderson) 공식 웹사이트


Jonathan Anderson (@Jonathan.Anderson), the founder of his personal brand JW Anderson (@jw_anderson), has unveiled a collaboration collection with Guinness (@guinness), the iconic symbol of Irish stout. This collaboration features sweaters, sweatshirts, and t-shirts adorned with Guinness's traditional harp symbol and font.

Known for his distinctive humor and kitsch aesthetic, Jonathan Anderson shared his excitement about the project, recalling how he was captivated by Guinness advertisements in the past. He was particularly drawn to the retro poster graphics, which are incorporated into this collection, making this collaboration especially meaningful for him.

Interestingly, Guinness did not engage in advertising or promotions for the first 170 years after its founding. However, since launching its first advertisements in 1929, the brand has become renowned for its masterful campaigns, often considered some of the best in advertising history.

This collaboration between a heritage brand with a long legacy and a trailblazing contemporary brand is available now on the JW Anderson official website.