<나이키 x 스킴스>가 함께하는 새로운 레이블 설립
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2019년 ‘킴 카다시안(@kimkardashian)’에 의해 설립된 쉐이프웨어 및 라이프스타일 브랜드 ‘스킴스(@skims)’가 글로벌 스포츠 브랜드 나이키(@nike)와 함께 새로운 레이블을 설립했다. ‘나이키스킴스(NikeSKIMS)’라는 이름의 레이블은 나이키가 최초로 타 브랜드와 선보이는 계열 브랜드로 나이키의 전통적인 스포츠웨어 테크놀로지와 킴 카사시안의 감각적인 디렉팅이 함께할 예정이다.
최근 경쟁사에 비해 보수적인 협업 리스트와 경쟁사의 무서운 성장세로 브랜드의 위치를 위협받은 나이키는 작년 CEO의 교체로 새로운 반등을 꿈꿔왔다. 2023년부터 도모해온 이번 협업은 나이키의 새로운 CEO ‘엘리엇 힐(Elliot Hill)’의 공격적인 경영에 힘입어 더욱 혁신적인 디자인과 행보로 이어질 것으로 예상된다.
한편 나이키와의 협업을 준비하고 있는 스킴스는 피부톤의 쉐이프보정 언더웨어 라인업을 통해 성공적인 브랜드 데뷔에 이어 노스페이스와의 협업 역시 성공적으로 이끌어간 바 있다. 두 브랜드가 펼쳐갈 새로운 레이블 나이키스킴스는 오는 2025년 봄 컬렉션과 함께 데뷔할 예정이며 2026년 글로벌 시장으로의 확대를 계획하고 있다고 밝혔다.
스킴스(SKIMS) 공식 웹사이트
In 2019, Kim Kardashian (@kimkardashian) launched SKIMS (@skims), a shapewear and lifestyle brand that quickly became a powerhouse in the industry. Now, SKIMS is making history by teaming up with Nike (@nike) to establish a brand-new label: NikeSKIMS. This marks the first time Nike has ever co-founded a sub-brand with another company, combining Nike’s cutting-edge sportswear technology with Kim Kardashian’s signature aesthetic and creative direction.
Facing increasing competition from rival brands and their rapid growth, Nike has been working on a strategic comeback, especially after appointing Elliot Hill as its new CEO. This collaboration, which has been in the works since 2023, aligns with Hill’s aggressive approach to reinvigorating Nike’s market dominance.
On the other hand, SKIMS has already proven its ability to expand beyond shapewear, successfully launching skin-tone sculpting underwear and even partnering with The North Face. Now, with Nike by its side, SKIMS is set to take things to the next level. NikeSKIMS will officially debut with its Spring 2025 collection, with plans to expand into the global market by 2026. Get ready for a game-changing fusion of sportswear and style.
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