네이버후드(NEIGHBORHOOD), 2025 S/S 시즌 컬렉션
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스트릿 패션 디자이너 ‘신스케 타키자와(@sin_takizawa)’의 브랜드 ‘네이버후드(@neighborhood_official)’가 2025 S/S 시즌을 겨냥한 컬렉션의 룩북을 공개했다. 밀리터리, 워크웨어 둥 아메리칸 빈티지 등에서 영감을 받은 브랜드 정체성을 여실히 들어낸 이번 컬렉션은 전체적인 워싱감과 밀리터리 무드가 특히 돋보인다.
특히 미군의 빈티지 밀리터리 필드 자켓을 연상케하는 제품은 네이버후드의 설립년도를 기념하는 ‘94’와 올해 시즌을 상징하는 ‘25’라는 숫자가 전통적인 스텐실 기법으로 프린팅되며 더욱 오리지널에 대한 감도를 이어가는 요소로 작용했다. 또한 의류에 전체적인 데미지 디테일이 이번 컬렉션의 정체성를 높혀낸 것으로 보여진다.
설립 이후 밀리터리, 워크웨어, 아웃도어 등 다양한 빈티지 문화에 대한 깊은 이해로 일본 스트릿 신을 넘어 세계적인 브랜드로 자리잡은 네이버후드 그들의 새로운 S/S 컬렉션은 오는 2월 8일(토) 온라인 스토어를 통해 공개될 예정이며 동시에 일본 내에 위치한 오프라인 스토어에도 공개될 예정이다.
네이버후드(NEIGHBORHOOD) 공식 웹사이트
Street fashion designer Shinsuke Takizawa (@sin_takizawa) has unveiled the lookbook for his brand NEIGHBORHOOD (@neighborhood_official), targeting the 2025 S/S season. Staying true to the brand’s identity, which draws inspiration from military, workwear, and American vintage, this collection stands out with its overall washed textures and strong military aesthetic.
One of the standout pieces resembles a vintage U.S. military field jacket, featuring the numbers ‘94’—commemorating NEIGHBORHOOD’s founding year—and ‘25’, representing this season. These numbers are printed using a traditional stencil technique, further enhancing the collection’s authentic, vintage feel. Additionally, distressed details throughout the garments add depth to the collection’s identity.
Since its establishment, NEIGHBORHOOD has gained global recognition beyond the Japanese streetwear scene through its deep understanding of vintage military, workwear, and outdoor culture. The new S/S collection is set to launch on February 8 (Saturday) via the online store and will also be available at physical stores across Japan.






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