‘뉴요커 매거진’의 100주년을 기념하는 ‘제이 크루’의 컬렉션

1925년, 뉴욕 타임스의 기자 출신이던 해럴드 로스와 그의 아내 제인 그랜트가 설립한 시사 주간지 ‘뉴요커 매거진(@newyorkermag)’이 창립 100주년을 맞이하며 뉴욕을 배경으로하는 전통적인 의류 브랜드 ‘제이 크루(@jcrew)’와의 협업 컬렉션을 공개했다. 특히 이번 컬렉션에는 뉴요커 매거진의 디렉터가 함께하는 캠페인 영상도 함께한다.

뉴요커 매거진은 사회 전반적인 소식은 물론 자체적인 문화 예술 관련 콘텐츠를 통해 전형적인 잡지사를 넘어 독창적이고 유머러스한 기사들을 작성해왔다. 제이크루는 이에 대한 깊은 존경과 그들의 저널리즘을 기리며 앞으로의 100년을 준비하는 컬렉션을 선보였다. 해당 컬렉션엔 뉴요커 매거진의 상징적인 심볼이 들어간 셔츠, 후디, 숄더백 등이 포함되었다.

‘미래의 비평가’들이라는 컨셉으로 진행된 이번 컬렉션은 키즈 모델들이 등장한 캠페인을 통해 앞으로의 뉴요커 매거진을 이끌어갈 새로운 독자들과 저널리스트들을 위한 그들의 진취적인 자세를 나타냈다. 또한 현재 뉴요커매거진을 사랑하는 지금의 독자들을 위한 감사의 마음까지 놓치지 않았다. 성인용과 키즈용이 함께 출시된 뉴요커 매거진 100주년 컬렉션은 제이크루의 공식 홈페이지를 통해 만나볼 수 있다.


In 2025, the iconic magazine The New Yorker, founded by former New York Times reporter Harold Ross and his wife Jane Grant in 1925, is celebrating its 100th anniversary with a special collaboration collection with the traditional New York-based clothing brand J.Crew. The collection, inspired by The New Yorker's century-long legacy, includes shirts, hoodies, and shoulder bags featuring the magazine's symbolic logo.

As part of this collaboration, a campaign video directed by The New Yorker’s editorial team has been released. The New Yorker has long been known for not only covering news but also producing distinctive and humorous cultural content. This collection pays tribute to the magazine’s unique journalism and marks the beginning of another century of impact.

The concept of the collection, titled Future Critics, features kids’ models representing a new generation of readers and journalists who will shape the future of The New Yorker. At the same time, the collection expresses gratitude toward the loyal readership that has supported the magazine for many years. Both adult and kids' versions of the The New Yorker's 100th anniversary collection can be found on the official J.Crew website.

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< The New Yorker Magazine x J Crew 1 >
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< The New Yorker Magazine x J Crew 2 >
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< The New Yorker Magazine x J Crew 3 >