<Only NY x MTA> 뉴욕을 상징하는 대중교통과 스트릿 브랜드의 협업
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2007년 뉴욕을 기반으로 설립되어 도시의 깊은 유대와 소속감에서 영감받은 디자인을 선보이는 스트릿 패션 브랜드 ‘온리뉴욕(@onlyny)’이 뉴욕시와 인근 도시들을 담당하는 대중교통 공기업 ‘MTA(Metropolitan Transportation Authority)’와 협업하여 새로운 컬렉션을 선보인다. 뉴욕이라는 거대한 도시를 연결하는 대중교통 기업과의 협업은 온리뉴욕이 추구하는 브랜드 가치와 잘 맞아 떨어지는 행보로 보여진다.
MTA는 뉴욕주 소속으로 뉴욕시를 포함 인근 대중교통을 떠올릴 때 가장 먼저 떠오르는 상징적인 기업으로 약 60년간 브루클린, 맨해튼, 뉴저지 등을 포함한 주요 지역들을 연결하는 커다란 링크가 되어왔다. 이에 대한 존중과 상징성을 기리는 이번 협업은 90년대 MTA, 그중에도 뉴욕시 교통공사(NYCTA)의 상징적인 그래픽에서 영감을 받아 디자인되었다.
이젠 단순 대중교통을 넘어 자유분방하며 다이나믹한 뉴욕을 대표하는 상징과도 같아진 MTA와의 협업 컬렉션은 후드티, 모자, 글러브 키체인, 그래픽 티셔츠 등 클래식한 디자인들로 구성되어 현재 온리뉴욕의 공식 온/오프라인 스토어를 통해 확인할 수 있다.
Only NY 공식 웹사이트
Founded in 2007 and based in New York, the street fashion brand Only NY (@onlyny) draws inspiration from the city's deep sense of connection and belonging. The brand has collaborated with the Metropolitan Transportation Authority (MTA), the public transportation corporation responsible for New York City and its surrounding areas, to launch a new collection.
This collaboration with the transportation network that links the vast city of New York aligns perfectly with Only NY’s brand values. The MTA, a state-run agency of New York, has been an iconic presence in the city's public transportation system for nearly 60 years, serving as a major link connecting key areas such as Brooklyn, Manhattan, and New Jersey.
Honoring the legacy and symbolism of the MTA, this collection takes design inspiration from the 1990s MTA, particularly the iconic graphics of the New York City Transit Authority (NYCTA).
Now more than just a public transportation service, the MTA has become a dynamic symbol of the free-spirited energy of New York. The collaborative collection features classic designs, including hoodies, caps, gloves, keychains, and graphic T-shirts. It is now available through Only NY’s official online and offline stores.






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