‘류이치 사카모토’를 기리는 티셔츠 시리즈 <12> 재판매
ㅇ
지난 2023년 3월 세상을 떠난 뮤지션 ‘류이치 사카모토(@skmtgram)’가 음악계에 남긴 지대한 업적을 기리기 위한 목적으로 진행된 프로젝트 <12>. 그의 기일인 28일마다 다른 디자인으로 발매되어 일부 수량씩 판매하던 특별 제작 티셔츠인 <12> 시리즈가 팬들의 많은 성원으로 품절되었음을 알리고 추가적인 물량을 오픈하기로 결정했다.
류이치 사카모토의 레이블 ‘커먼스( @commmons_official)’는 지난 판매기간동안 구매하지 못한 분들을 위해 오는 1월 17일 오후 12시(현지시간)부터 오후 6시까지 1년 간 매달 한 개씩 선보였던 모든 디자인의 티셔츠을 한번에 만나볼 수 있도록 했다고 밝혔다. 이는 류이치 사카모토의 생일인 1월 17일에 맞추어 진행된 행보로 보여진다.
한편 레이블 ‘커먼스’는 지금까지 해당 프로젝트에서 판매된 수익 약 3,600만원은 류이치 사카모토를 기억하기 위한 나무 심기 플랫폼 “TREES FOR SAKAMOTO”를 통해 기부되었다는 소식과 함께 많은 팬들의 아낌없는 성원에 감사한 마음을 전했다.
The project <12>, launched to honor the immense legacy of the late musician Ryuichi Sakamoto (@skmtgram), who passed away in March 2023, has announced a special release. The <12> T-shirt series, featuring unique designs released on the 28th of each month in limited quantities, quickly sold out due to overwhelming support from fans. In response, an additional release has been confirmed.
Ryuichi Sakamoto's label, commmons (@commmons_official), revealed that for those who missed previous sales, all the designs released monthly over the past year will be available for purchase on January 17th, from 12:00 PM to 6:00 PM (local time). This date, chosen to coincide with Ryuichi Sakamoto's birthday, reflects the label’s dedication to his memory.
Furthermore, commmons shared that approximately 36 million KRW (around $30,000 USD) in proceeds from the project have been donated to the tree-planting platform "TREES FOR SAKAMOTO", which was established to commemorate the musician. The label expressed heartfelt gratitude for the unwavering support of fans throughout the project.
Fake Magazine Picks
웨스 앤더슨이 제작한 단편 영화 같은 광고 6선
YELLOW HIPPIES(옐로우 히피스)