포토그래퍼 조기석과 선보이는 '송지오'의 25SS 화보

'송지오(@songzio_official)‘가 세계적인 포토그래퍼 ’조기석(@chogiseok)‘ 작가와 협업한 25SS 캠페인을 선보였다. 세 번째로 이루어진 이번 협업은 단순한 패션 화보를 넘어, 두 예술가의 독창적인 세계관을 결합한 하나의 예술 작품으로 탄생했다.

캠페인은 송지오의 25SS 컬렉션 ‘BRIGHT STAR(성광)’을 주제로, 북극성을 쫓는 소년들의 숭고한 여정을 담아냈다. 북극성을 상징하는 별자리에서 영감을 받아, 순수하고 정의로운 꿈을 품은 소년들이 고난과 역경을 극복하며 동료를 지켜내는 이야기를 극적으로 풀어냈다. 송재우 대표 겸 크리에이티브 디렉터는 “아트 패션을 추구하는 송지오의 컬렉션을 가장 예술적으로 표현하는 조기석 작가의 작품은 대단한 영감이 된다”며, 2월에 추가 공개될 여성 화보에 대한 기대감을 전했다.

이번 25SS 캠페인은 송지오의 컬렉션이 가진 예술적 가치를 극대화함과 동시에, 패션을 하나의 이야기로 승화시키는 송지오와 조기석의 독보적인 협업이 빛난다. 그들의 시선으로 완성된 캠페인은 단순히 옷을 입는 경험을 넘어, 한 편의 서사에 동참하게 하는 특별한 여정을 선사한다.

송지오(Songzio) 공식 웹사이트


Songzio (@songzio_official) has unveiled its 25SS campaign in collaboration with world-renowned photographer Cho Gi-Seok (@chogiseok). Marking their third partnership, this collaboration goes beyond a simple fashion editorial, emerging as a unique artistic creation that fuses the distinctive visions of both artists.

The campaign is centered around Songzio’s 25SS collection, BRIGHT STAR, depicting the noble journey of young boys chasing the North Star. Inspired by constellations symbolizing the North Star, the narrative unfolds dramatically, portraying boys who, with pure and righteous dreams, overcome hardships and protect their companions. Song Jae-Woo, CEO and creative director of Songzio, stated, “Cho Gi-Seok’s work is a remarkable source of inspiration, expressing Songzio’s pursuit of art fashion in the most artistic way.” He also hinted at the upcoming women’s campaign set to be revealed in February.

This 25SS campaign not only amplifies the artistic value of Songzio’s collection but also highlights the unparalleled collaboration between Songzio and Cho Gi-Seok, transforming fashion into a compelling narrative. Their visionary work offers more than just a dressing experience—it invites audiences to embark on a profound storytelling journey.