윌리 차바리아 x 아디다스, 25 F/W 컬렉션
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치카노 문화를 배경으로한 스트릿 웨어를 선보이는 브랜드 ‘윌리 차바리아(@willychavarrianewyork)’가 파리 남성 패션 위크를 통해 아디다스 오리지널스(@adidasoriginals)와 함께한 2025 F/W 컬렉션을 공개한다. 특히 아디다스의 상징적인 트레포일 로고와 치카노 특유의 레터링이 함께한 자수 패턴이 인상적이다.
캘리포니아 출신의 디자이너 윌리 차바리아는 상대적으로 마이너한 스타일로 알려진 치카노 패션을 자신만의 색으로 풀어내며 멕시코계 미국인들이 가진 클래식함과 강렬함을 담아낸다. 다소 거칠고 대담한 문화적 특성상 다른 패션하우스들의 우아한 디자인과 차별화되며 이전 패션위크에서도 주목받은 바 있다.
자신이 나고 자란 문화에 대한 사랑과 독보적인 디자인으로 새로운 장르를 창조해가는 윌리 차바리아와 다양한 협업을 통해 새로운 도전을 이어가는 아디다스의 협업 컬렉션은 24일(금) 열리는 패션쇼 이후 정식 출시가 진행될 예정이다.
윌리 차바리아(Willy Chavarria) 공식 웹사이트
The streetwear brand Willy Chavarria (@willychavarrianewyork), rooted in Chicano culture, is set to unveil its 2025 F/W collection in collaboration with Adidas Originals (@adidasoriginals) during Paris Men's Fashion Week. This collection stands out with its striking embroidered patterns, combining Adidas's iconic Trefoil logo with the signature lettering style characteristic of Chicano culture.
California-born designer Willy Chavarria reinterprets Chicano fashion, a relatively niche style, with his unique perspective, capturing the elegance and boldness of Mexican-American heritage. Known for its raw and daring cultural aesthetic, Chavarria’s work contrasts sharply with the refined designs of other fashion houses, earning acclaim at previous fashion weeks.
Celebrating his upbringing and cultural roots through his distinctive designs, Willy Chavarria continues to carve out a new genre in fashion. His latest collaborative collection with Adidas, embodying innovation and cultural expression, will officially launch after the fashion show on Friday, the 24th.







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